Sunday, October 7, 2012

nytt i stua

 Hei til dere på den andre siden av skjermen, søndag å sola skinner her, en nydelig høst dag, skal benyttes til å pysle litt inne å til kos, deilig med sånne dager, som dere kanskje husker så har vi kjøpt oss ny sofa,
måtte vente i 6 uker, men det gikk fort, plutselig ringte de å fortalte at nå er den her..
 som dere ser ble det en Howard sofa fra Furtinova, jeg er så glad i denne typer sofa, liker design å detaljer.
 det er liksom omtanke i hver detalj, eller er det bare meg som er sånn?
 vi fikk det travelt når tlf kom ang sofa, den gamle måtte ut, å akkurat da hadde mannen fått en strekk i ryggen, men med god hjelp fra kommende svigersønn , vår sønn og en vi er tante og onkel til gikk det greit,
 men noen grimasjer ble det, hihi den gamle skinn sofa var stor og tung,og her i huset er det litt kronglete å få ut store ting,
 men gleden var stor da de endelig klarte det, så satt jeg på gulvet den kveldn å tittet på tv, men hva kan man ikke gjøre for en Howard..ler...
 nye puter ble det å, stoff på vår sofa heter nevada natur å er i lin,så slitesterkt skal det være,
 så nytes et glass vin å tv titting herfra, kjempegod plass i den, for 2 seter er en 2,5 seter,
 vi har stol å, bestilte krakk til den nå, visste ikke om vi fikk plass, men det viser det seg at det hadde vi,
så nå er det 6 nye uker å vente, men det går fort, da er det jo snart jul.
  ønsker dere alle en riktig flott dag med eller uten sol,
  forgyll dagene å nyt hvert et sekund av den,

18 comments:

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Gratulerer så mye med ny sofa! Den var kjempelekker, og jeg kan tenke meg at dere er fornøyde, ja! Herlig detalj med messinghjul, og den er typisk engelsk da!

Ønsker dere en flott søndag! Her skinner sola, og vi holder på med siste rest av oppussing!

Klem Cathrine :-)

Helen said...

Jeg rett og slett ELSKER sofa'n din !
Den er min favoritt også :)

Har hjemme i Norge, nesten samme modell men i velur stoff og mer muldvarp, skulle gjerne hatt i denne fargen, men med mange besøk og familie som låner hjemmet der, turte jeg ikke....fornuften tok over.

Fine puter til har du også !

Så moro med puff - klart 6 uker går unna i en fei (dessverre:)

Ciao

Violetta said...

Super sofa! Blir sikkert flott hos deg! Får håpe alle holder tunga rett i munnen (bokstavelig talt) så den holder seg lys og fin i mange år! ;-)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det är en jättefin soffa, den kommer du aldrig och tröttna på. Klassisk och så fin och mysig, toppenbra färg också. Kan lätt tänka mig hur det var och få ut den gamla, kan vara trixigt.
Varm kram
AnnaMaria

It's me said...

Hello Darling..what a beautiful sofa !!..like the color....happy sunny sunday...it is beautiful here too....the weather i mean.....love Ria...xxx...

Asbjørg said...

Gratulerer!Stilig sofa!

Tovepia said...

Den så aldeles lekker ut, og samtidig god ut, viktig det også;)
Jeg har en skinnsofa som aldri slites ut...huffameg:)
Ha en god søndag videre, klem fra mæ;)

salige lavendel said...

Den så rålekker ut, og LINstoff da...herlig! Deilig sol her i dag også. Nyt dagen videre med ny sofa =)

Hanna said...

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nya veckan.
kram
Hanna

Havfruen said...

Den så direkte lekker ut med masse knallstilige detaljer :)
Digger fargen også.....lik vår :)))
Men en ting er sikkert, man søler ikke rødvin i en slik sofa!
Kos deg, klem fra meg :)

Bossa said...

Hei på deg. Tusen takk for hilsen hos meg. Nydelig sofa dere har kjøpt. Her har vi sort skinn. Med 3 hunder som sofaputer går det ikke med lyse møbler. Har forresten akkurat pressa inn en recliner i dagligrommetogså. Sort skinn. Det er for å ha et fristed fra hoppende sprø hunder når de ser naboenes katter og hunder. Og den stolen er bare perfekt for en vond kropp. Har forstått gjennom noen bloggere at recliner er nærmest et skjellsord når det gjelder møbler, men så bryr ikke jeg meg om hva andre mener om mine godstoler. Ha fortsatt gode soldager. Klem :O)

Hos Jorunn said...

Gratulerer med en nyyydelig sofa, Sylvia!! Den er tidløs og jeg likte den kjempegodt...veldig fine puter også!! Ha en fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

Ruths datter said...

Den sofaen kan jeg godt like ja. Kjempelekker.Stolen er sikkert fin den også. Ønsker deg en fin ny uke.
Klem

KATE ♥ said...

Sofaen din er nydelig.
Howard er i en klasse for seg.
Klem

Hyacinth Bucket said...

Tillykke med den nye sofa...den er lækker og skøn farve..:-)
Jeg har også veldig lyst på en Howard men med 6 hunde og 1 kat i huset må jeg nok holde mig til mine Ikea sofaer som kan vaskes.
Jeg har flere betræk at vælge mellem så får man jo næsten en ny stue hver gang..;-)
Lækre sofapuder også Sylvia...:-)

Klem fra Lisbeth

Rachel said...

Nydelig soffa i ett nydelig hjem!Vi venter på svar om ett hus på landet som vi kanske kan ha muligheten og få leie så lenge vi vill og som jeg gjerne vill ha. Om det blir så skal jeg endelig få gjort allt som jeg vill ha det og det skal bli så göy.Kos dere i nye soffan Klem

Nina i Paradiset said...

Nyyydelig sofa!
6 ukers leveringstid(!!!)
Herrefred!!!

Maliva`s verden said...

Wow....gratulerer med lekker sofa Sylvia...heldig du er. Masse koselig innlegg her hos deg også...takk for titten. Varm klem fra meg som fortsatt nyter strandliv.