Monday, October 15, 2012

Regn og atter Regn

 En riktig god mandag til alle,
 ja her sør regner det kraftig til tider, har vært sånn hele helga å de melder at resten av uka blir det samme,
 så jeg har tatt inn denne å nyter sommer stemning i vindus karmen, å i regnvær må vi kose oss
 så da er det koselig å ordne litt inne å være glad for at det ikke er snø alt som kommer ned nå, regnet slipper vi å måke, hi hi.....viktig å tenke positivt
 votter er kommet frem ,enn så lenge henger de til pynt, men det har vært kaldt i helgen, å mange steder i landet vårt er det kommet snø og sludd, godt å være forberedt.
 så skal jeg ut en tur med fin sko kan jeg jo ta disse utenpå..men neida, de er bare til pynt, fine gamasjer.
 det er nok mest disse som blir brukt i regnvær,
 men man kan være inne å, da er det kjekt å spille tre på rad , dette er fra Bohus,
 men mest av alt er det koselig å tenne lys å ha det hyggelig inne, alene eller sammen med venner og familie,
 eller nyte synte av to rose bilder, de gir en hyggelig atmosfære til rommet, vakre på veggen,
 viktig å ta vare på de små øyeblikk å nyte akkurat denne dagen uansett vær, det er noe med det, vær i dagen å ta vare på de rundt deg, hør dem, se dem, ble alvorsprat helt på slutten, men livet er en alvorlig sak,
  de fleste har nok sine ting, men prøv å se det positive , for det er der. det er så mange måter å takle ting på, jeg velger å tro at alt kan løses, det må bare gjøres rett, 
 å noe vi alle ønsker oss er kjærlighet, så ta vare på den når du finner den, jeg er glad jeg fant min store kjærlighet å ha det godt,ønsker alle finner sin.ikke ta hverandre for gitt.
 ja en regneværs dag kan få tanker på gli, hvor ender dine tanker??
      ønsker alle en nydelig dag. gjør noen glad i dag, et smil på din vei kan bety masse..

21 comments:

Hulda said...

Så kjedelig med regnvær da! Her nord har vi hatt sol og godvær flere dager. De støvlene du viser fram var ordentlig fine. Koselige lykter også. :)

sabrymagic said...

Anche qui in Italia piove!!
Mi piace l'odore della pioggia!!
Bellissimi i tuoi angoli della casa!!
Un bacio!!
Sabry!!

MissMette said...

Hei Sylvia :)
Så kjedelig at dere har så mye nedbør, bra det ikke kommer som snø da :) Her i nord har det vært utrolig nydelig i det siste, så her nyter jeg lange turer med lille Bamse gutten :) Kos deg masse videre, koselig å være inne å holde på med et eller annet også :) Stor klem fra Mette

Jeanne dArc Living Norge said...

Nyt innekos nå ;O)) Vakre bilder du har lagt ut!! Hilsen Mette-Mari

Sivs hus said...

Hei Sylvia, Nydelige stemningsbilder hos deg. Takk for koselig hilsen. Fin mandag. Klem Siv

Hyacinth Bucket said...

Flotte billeder som altid Sylvia..:-)

Her i Danmark regner og blåser det kraftigt..synes hele denne sommer/efterår har været mest preget af regn...det er i hvertfald det man husker når man skal tænke tilbage på sommeren 2012

Ha en rigtig god ny uge med hyggelige inne sysler..:-)

Klem fra Lisbeth

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Ja, det regner og regner her også, så det er skikkelig trist! Men vi får kose oss inne, og finne på noe å gjøre! Som å vaske kjøleskapet eller rydde litt! Kos deg i høstværet!

Klem Cathrine :-)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Regnar och regnar här också, och det blir mörkt jättefort på kvällen. Du har jättefina gummistövlar, och vantarna kommer nog snart till användning också.
Kramar
AnnaMaria

Ruths datter said...

Vi har hatt så flott vær en stund,men i morgen kommer regnet. Da må vi kose oss inne. Hos deg er det jo alltid så fint. Koselig stemning.
Klem

Elzie said...

Så mycket fint du visar. De där ramarna var bara så fina. Jag skulle ha tag i en "gammal" till en rosbild, men har inte haft någon tur än!
Ja du, det här regnandet går en snart på nerverna. Här har det öst ner hela helgen + idag. Ska vi få se solen någon mer gång?
Hoppas du har en fin kväll i alla fall.
Kram Elzie

Thelma Louise said...

Regn og atter regn her også...de siste dagene..Men høsten har jo vært veldig fin...:)

Du har noe å glede deg til..boka er bare kjempefin.:))

en kopp kakao , fyr i peisen ...litt levende lys..og den boka...) kose oss.:))

KLEM

Romantikk-takk. said...

Hei.
Nydelig interiør,såå vakkert hos deg. :) Her har vi vært veldig heldige med været den siste uken og det skal fortsette,jippi. :) Har du strikket 4 slike gensere,tøft? Men hjelpe meg,jeg hadde nok med å strikke en,mye arbeid bare det,men fine er de. Koselig nostalgi i forrige innlegg.
Ha det godt.
God klem fra Mette.

Hanna said...

Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Helen said...

Hei kjære Sylvia, så vakkert innlegg jeg ikveld fant hos deg :)

Først, fikk jeg lyst til å kjøpe de samme "tre på rad" du viste så fint bildet av her, kjøpt på Bohus. Er det i år du har kjøpt de? Tenkte de ville passet perfekt å ha på vår Villa, vet du...

Så, ja vi som har en å dele livet med, er heldig, og man skal passe på hverandre :)

Helen said...

takk søte deg, for raskt svar ang tre på rad...

Skal hjem til Norge slutten av uken, så da skal Bohus få besøk av meg.
Den vil passer perfekt på Villa'n !!

Hurra - så moro å finne tips hos andre bloggere;)

Har en drøm... said...

Flotte bilder!!
Her er det og regn, regm regn... litt kjedelig altså, men vi koser oss inne ♥

Tovepia said...

Hei Sylvia, vi har faktisk hatt snart 2 uker med kjølig vær og sol, helt utrolig:)
Så koselig stemning på bildene dine, og det gjelder å nyte livet innendørs også...ønsker meg slike støvler, jeg også:)
Ha ei god uke videre, klem fra mæ;)

Rachel said...

Pelagoner er så koselige blomster og aller finest er Mårbacka pelargonen syntes jeg. Mange fine bilder fra huset ditt. Kjempe koselig og se. Klem klem

Hespe said...

Usj, kjedelig med regnvær, men det er dessverre noe som ofte følger med høsten her i Norge...

Koselige og stemningsfulle bilder her hos deg Sylvia!

Fin torsdag til deg!

Klem fra Hildegunn

Mette, FjellroMantikk ♥ said...

Hei Sylvia:)

Du har det so fint!!!Masse lekkert å kvile augene på hos deg♥So fine dei to rosebileta♥

Etter ei veke med SOL,so er det øs pøs regn her også i dag...men so lenge vi slepp å måke som du seier;)

Kos deg inne i vakre heimen din:)

Takk for gode ord hos meg!
Var det i London du også var hos Rachel Ashwell?Heilt solgt eg...:)

Klem frå Mette.

Alven said...

Hei :-)

Viktig og ikke ta noe for gitt og nyte det man har :-) mange fine bilder fra hjemme hos deg :-) Forelsket meg i de vottene dine :-) vet du hva mønsteret heter?

Har ei strikkeglad venninne som jeg nå vet hva jeg skal ønske meg av :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

Klemmer ifra meg