Tuesday, November 20, 2012

Kos inne


 Hei alle gode blogg venner, skal si tiden flyr nå, det nærmer seg advent,å litt planer dukker opp i hodet,
  jeg elsker advent og jul, så igår satte jeg lys på et tre ute i hagen,,ble koselig i mørke tiden,
  for en stund siden var jeg på Damenes aften på Bohus,
   ja må si det var kjempe gøy, Blomster Finn og Halvor Bakke holdt foredrag, to gøyale å flinke menn i hvert sitt fag,
 ja ,vasen er fra Finn sin Hadeland kolleksjon, Boblen heter den, å jeg fikk min signert, så gøy.
 disse lykter tennes hver dag nå, ja hele tiden sålenge jeg er i stua, de er så vakre, minner om gnistrende snø å vinter, har satt de på et fat jeg hadde, men konglene er fra bohus , passet så godt sammen.
 vi trenger masse lys nå, her er så grått ute å mørkt, men må si jeg er fornøyd med at det ikke er snø vi får om dagen, så vi får bare lage stemning inne..skapet under ble kjøpt på bohus den kvelden, så nå har vi god plass til serviset vårt i Burligh..
 å nå som det snart er jul skal dere få se hva som bla er bak disse skap dører..
 ja som en telemarks jente jeg opprinnelig er, har jeg lange røtter inn i Porsgrunn Porselens fabrikk,
    å snart kan Nisse serviset tas frem å brukes, gamle nostalgiske nisser, har nye og gamle deler i dette.
 Da sier jeg takk for meg for denne gang, blor å vaske tøy og pusle litt i dag, å mye kos..
  ta vare på dagen i dag..
.

13 comments:

Romantikk-takk. said...

Så koselige bilder Sylvia,gleder meg til å se ditt julepynta hjem. :) Kjempefint skap.
Klem fra Mette.

It's me said...

I love your home...happy week darling...sorry no translating today...xxx...

Bente said...

Hei Sylvia.
Gleder meg til å titte inn i skapet ditt. Nisseserviset har jeg et spesielt forhold til. Fikk min første lille kopp/krus da jeg var 10 år. Vi bruker det hver dag fra 1. desember og kroppene er så gode å drikke av.
Du har satt lys ut allerede, så langt har ikke jeg kommet. Skal en tur til København med min datter fra fredag 23. til ondag 26. nov.. Når vi kommer hjem skal huset julepyntes og lys ut på busker og trær.
Se den nydelige filmsnutten på bloggen min. My favourite time of year.

Bente

Torilpia said...

Hei Sylvia :o)

Nydelige bilder .. :o) Så gøy å være med på en sånn kveld med Finn .. har litt sansen for ham .. artig mann :o) Lekker vase - ble enda finere med signering da .. :o)

De lyktene var skjønne .. tror snart jeg må fornye meg litt her ifht lykter og lysestaker. I alle fall skal de jeg har pusses skikkelig til advent. Må nok ta enda en runde til julaften :o)

Skapet var også flott .. jeg har alt for lite skap-plass .. alt for lite vegg-plass .. alt for lite plass generelt .. hihi .. Hadde vært kjekt med noe sånt ja.

Nisse-serviset har jeg ikke hatt noe forhold til - men kjenner jo folk som har det. Selv husker jeg at min mormor hadde et service med kristtorn og røde bær - som hun tok frem til jul. Selv har jeg ikke hatt noe spesielt juleservise - bortsett fra et billigservise jeg kjøpte på Nille :o) Det passer meg midt i blinken.

Håper du nyter disse før-advents-dagene .. vi skal bake og vaske litt i helga .. før vi vet ordet av det - er nok julen her. Som kastet på kjerringa - slik det er hvert år .. :o)

God helg - stooor klem til dere - håper ryggen til Silje oppfører seg bra .. :o)
♥♥♥

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Den tomteservisen har jag tallrikar och glas av, som jag köpt i Örje. Och så fint med en signerad vas, ett roligt minne. Jättefina ljuslyktor också.
Kramar till dig vännen
AnnaMaria

Hos Jorunn said...

Så lekkert, Sylvia...skjønne hvite roser og flotte lysglass..veldig kos!! Gratulerer med det flott skapet, det var veldig pent og nisseserviset er bare så nostalgisk og fint!

En riktig god helg til deg, klem fra Jorunn

Alven said...

Hei :-)

Nydelige roser og glass :-)
Hørtes gøy ut med damenes aften :-) Har blitt populært med slike kvelder :-) og det er bra for oss som liker interiør og alt annet som er vakkert :-)

Ønsker deg en flott helg :-)

Klem

Min stil said...

Lekkert!
God helg ønskes deg.
:) Susanne

Hespe said...

Hei på deg!
Ja nå om dagen er det ikke få lys som tennes her hos meg også - er avhengig av det, er jo så kos!! Selv skulle jeg ønske at vi fikk litt snø og 5-10 kuldegrader, hadde blitt så lyst og fint ute da...

Ha en fin kommende uke!

Klem Hildegunn

Pitsi ja Pipari /Mari said...

What a beautifull blog i found here! Here i´m going to stay, i´m sold! =)

Jeanne dArc Living Norge said...

Så gøy med en slik kveld!! Vakre bilder også!

Ville bare gi deg beskjed at:

DU HAR VUNNET GIVE AWAY!!!
gratulerer!!
(gå inn på bloggen min å se)
Klem Mette-Mari

Jeanne dArc Living Norge said...

Så gøy med en slik kveld!Vakre bilder også!

Vil bare gratulere deg, du ble en av vinnerne av JDL sin oppskriftsbok! Gratulerer!

Klem Mette-Mari

Lola said...

For et vakkert hjem du har!
Nydelige bilder:)
Har lagt meg til som følger på bloggen din:)

Hilsen Lola