Sunday, December 2, 2012

1 søndag i Advent

 ja så er vi her igjen, det er 1 søndag i advent, bloggene overøses med julepynt og kos,
  det er en hyggelig tid vi nå går inn i, men pynt, gaver og blomster,
men det viktigste av alt er at det ser ut som  folk faktisk får med tid til hverandre
 her er min advent stake for året, liten nett og veldig dekorativ syntes jeg,
 lett å pynte denne, å utenfor vindu så snør det, årets første snø i arendal kommer nå, jeg har plantet masse hyasinter i en kasse, tatt på mose å litt julestæsj, syntes den å ble grei.
 å på kjøkken står det frukt til nytelse for både øye å munn,
   en riktig god advent tid til alle som stikker innom her, måtte den bli fylt av glede omsorg og lys.

22 comments:

irene said...

Ååå så koselig!
Så fint du hadde gjort med den kassen! Det likte jeg!
Klem fra meg!

"Mira" said...

Så fint du har pynta!
Den kassen blei veldig fin!

(mannen har satt på film, men eg er i blogglandia å følger ikkje heilt med på filmen ;-)

pus ligger i fanget, så rekker bare så vidt tastene.

Koser meg, så fint det blir med snø ute.

Ha ein fin adventssøndag videre. Klem,

MissMette said...

Kjempekoselig, Sylvia ღ
- stemningsfullt og veldig
fint her hos deg ღ Ønsker
deg en riktig fin søndag og
advent :) Klem fra Mette :)

Havfruen said...

For en nydelig adventstake:)) Litt mere stas enn som jeg har gjort...satt 4 kubbelys på peishylla:))
Kos deg Sylvia, nyt advent og du kan beholde snøen:)
Klem:)

Vivi said...

Utrolig koselig hos deg!

Ønsker deg en kjempe fin 1.advent!

Klem Vivi

Hanna said...

så mysigt fina bilder. Underbart.
Kram
Hanna

Skogland said...

SÅÅÅ koselig du har pynta!

God advent til deg & dine :)

Klem fra Fru K

It's me said...

Nice advent candle !!.....love it...happy first advent sunday....love Ria...xxx..

Blått til lyst said...

Ja, hos deg var det julestemning :-) Kassa med svibler ble veldig fin
og "julete" - akkurat som det skal være. Adventsstaken var søt, og veldig grei å pynte - og å skifte pynt i *S* Kos deg med nysnø og advent- klem fra Liv

Tovepia said...

Så koselige bilder hos deg Sylvia! Jeg har pyntet tre, men adventsstaken er ikke kommet fram:))..huff, men her går det litt på halv stang:))
Kos deg videre i adventstida, klem fra mæ;)

Romantikk-takk. said...

Så koselig du har det,kjempefin adventstake.:) Likte godt stolputene dine også. Herlig stemning hos deg.
Ønsker deg en flott adventstid.
Klem Mette.

Gyngestol og kaffigrut said...

Så koselig du har pyntet, god julestemning hos deg. Kassen var så flott!
Ønsker deg en fin førjulstid.

Pysselpalatset said...

Bara sååå fint hos dig, kram J

salige lavendel said...

Riktig fin og smart den lysestaken der. Gøy at man kan skifte "utstilling" i den med få grep, så blir det nesten en ny lysestake =)

Änglarnas hus said...

Hallojsan!

Ja nu har vi en riktigt mysig tid framför oss..massor av tid för familj och vänner och en mängd tända ljus!
Du har verkligen dekorerat ditt hem fin nu till advent!!

Kram kram Sanne

Alven said...

Hei :-)

Enig med deg :-) Fineste med denne tiden er at man kanskje gjør mer sammen som en familie :-)

Fin adventstake :-) Og koselig pyntet :-)

Ønsker deg en flott uke :-)

Klem

Hos Jorunn said...

Så nydelig du har pyntet, Sylvia...den kassen likte jeg veldig godt!! Disse gamle kassene er så dekorative å bruke, jeg har en stående ute i garasjen som jeg skal ta inn i varmen og pynte litt. Ha en fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så koselig det er hos deg! Ja, det blir vedlig hyggelig med en gang man kan få ta frem litt julepynt og friske opp med litt rødt og grønt! Stolputene dine - er de Nyblom & Kollen? Jeg har akkurat kjøpt like (?) til spisestuen vår, og viser det snart på bloggen!

Ha en flott dag, min venn!

Klem Cathrine :-)

Torilpia said...

Heia :o)

De adventstakene der er skikkelig flotte .. :o) Jeg brukte lenge en gammel smijernsstake etter mine foreldre - men den ble liksom litt stusselig - etterhvert som pynten forsvant litt etter litt .. Siden har jeg brukt kubbelys på brett .. og i år er det hvite lys med røde tall fra Ikea :o) Greit nok :o)

Den kassen er veldig dekorativ :o) .. lurer på om jeg ikke må ta meg en tur til blomsterhandleren borti gata her .. selv om de er rådyre - så er det ikke flere å velge i når man ikke kjører bil og kan komme seg til andre utsalg ..

Jeg skulle hatt noen juleplanter .. i tillegg til den rosa julestjernen jeg kjøpte for noen uker siden i Trondheim :o) Enn at den står seg enda .. er nesten litt imponert over det :o)

Nydelige stolputer - og fristende frukt .. jeg spiser alt for lite frukt. Må huske på å sette den frem - så kanskje spiser jeg mer?? :o)

Håper dere har fine dager - klem!!!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så adventsfint du gjort, gillar dina stolsdynor jättemycket.
Kramar och ha det gott
AnnaMaria

Hanna said...

här har vi fått vinter och riktigt kallt, undra om det håller i sig till jul.
Kram
Hanna

Daisys home said...

Så nydelige og stemningsfulle bilder :)
Likte godt den kassen også.
Kos deg masse i adventstiden :)
klem sissel