Friday, December 7, 2012

det blir mer og mer jul

 Helg igjen,
ja denne tiden bare springer av sted, såå mye en skulle ha gjort ,å mye en får gjort, men alltids noe som gnager en, men jeg lærte meg for mange år siden da dagene dengang var og ble spesielle, at man kan bestemme seg for at nå er jeg ferdig til jul.
 ja tro meg eller ikke, men det virker hver gang, men den dagen er ikke kommet her ennu, men snart, å da blir dagene så hyggelige, man stresser ned og virkelig kjenner på julestemninga i hele huset, ja verden!
 kommer litt mer jul for hver dag her, nisse puten er gammel,koselig med røde innslag,
 denne puten er fra i år, fra bohus, gammeldags og nostagisk,
 en rød idltopp har funnet veie til vinduet vårt, som du kanskje kan se på vindu så har jeg satt en sånn kortramme i vindu, den dekker hele nederste vindu, blir som en innsyn skjermer, å dekorativ fra utsiden.
 til slutt et tips ang jule duft, det lyset her, ja det dufter vidundelig skog, juletre . brenner det hver dag nå,
  rart å mye duft har å si,
  ønsker dere alle en riktig fin dag, å husk å ha det hyggelig og koselig alle sammen

14 comments:

Hyacinth Bucket said...

Hvor er det allerede julefint hos dig..:-)
Jeg synes også at julepyntningen skal begynde med advents staken også kan man langsomt pynte resten af måneden. Det der gir mest stress synes jeg er alle gaveindkjøpene og sådan tror jeg mange har det.
Jeg var færdig i slutten av november med pakkekjøb og har bestilt det hele på nettet...:-)
Det har jeg gjort de sidste 3-4 år og hold da op hvor det har været dejlig.
Så kan man slappe av og nyte julemåneden.

Klem fra Lisbeth

Maliva`s verden said...

Åh så koselig du har pyntet opp rundt den lekre peisen din. Peiskos er vel det eneste jeg savner akkurat nå, derfor setter jeg xtra pris på å være gjest i et hus med peis;o) Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid. Varm klem fra meg

It's me said...

It look great Sylvia.....love your decoratings !!...love from me...xxx...

Romantikk-takk. said...

Her var det herlig julestemning,lunt og koselig.<3
Ha fine dager.
God klem.

Thelma Louise said...

Så koselig det er hos deg :-) mange fine detaljer :-))
Har ikke kommet i gang enda jeg :-) eller bare litt da :-)

Ha en kos helg :-)

Klem

irene said...

Koselig!!
Önsker deg en fin helg!
Klem

MissMette said...

Så koselig julepyntet det var her hos deg, Sylvia ღ - koselig... Ser pusen har funnet seg godt til rette her ved peisen også ღ Ønsker deg en riktig god helg & advent - stor klem fra Mette

Alven said...

Hei :-)

Må nok lære meg det jeg også..for klarer liksom ikke å sette en stopp..men det stopper seg selv tilslutt når kroppen ikke vil mer... Koselige puter og herlig med lys som dufter juletre .-) det må prøves :-)

Ønsker deg en flott helg :-)

Klem

Blått til lyst said...

*S* Hos deg er det nærmest perfekt julepyntet allerede - nydelig og stemningsfullt. Til og med lys med juleduft - jeg liker de lysene, men har liksom ikke kommet lenger enn til clean cotton :-) Nyt julehjemmet ditt, og om værmeldingen stemmer, kommer dere vel til nesten å drukne i julesnø fra søndagen av - klem fra Liv

Gyngestol og kaffigrut said...

Så lunt og koselig julepyntet! Herlige bilder.
Ønsker deg en hyggelig førjulstid!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du har gjort så julfint, allt ser så mysigt ut. Jättefina kuddar, årets hade ett underbart motiv.
Önskar dig en fin andra advent
Kramar
AnnaMaria

Hos Jorunn said...

Så koselig stemning hjemme hos deg, Sylvia! Det bildet hvor peisen er med var utrolig lekkert!! Kos deg i helgen, klem fra Jorunn

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylva!
Det er så koselig hos deg! Og puten fra Bohus var bare sååå skjønn! Ja, dufter har alt å si, og alt som lukter av kanel og appelsin er jul for meg!

Ønsker deg en flott 2. søndag i advent!

Klem Cathrine :-)

Bluggi buggi blogg said...

Så koselig du har det. Masse fin julepynt. Her hos meg er det advent med lilla lys og pynt. Skal he langhelg neste helg og da skal det bli julerødt her også.
Ha en fin adventssøndag :)
Trude.